Sivut

keskiviikko 26. joulukuuta 2018

Kakskuusvitone: Hyttirempan turinat ja kasailut

Niimpä sitte oli vuorosa rojektin kasausvaihe. Purun ja kasaukse välisä ei sinänsä pitkää aikaa menny. Pikkase korkeintaa kykykipeltejä hioskentelin. 


Täsä mallisaha tasauspyöröstön lukkua käytettihi vivulla. No se oli ilimeisesti ottanu vähä pientä pintaruostetta ihteensä. (Pieni uiskentelu joesa saatto EHKÄ vaikutta asiaan.) Sen puolesta lepokitkan aiheuttama suunaton tiukkuus esti lukon käyttämise. Tuoho maailman aikaha meillä oli 675 massikka kans ja siinä lukko polettihi jalakakytkimellä päälle. Siitä se ajatus sitte lähti.

Värkkäsin jostain ylijäämä romppeista tommosen putkijakeen, jolla sain siirrettyä polokimen mielestäni oikiaan kohtaa lattialla.


Tuollalailla se tuli sitte alakautta nähtynä. Systeemistä tuli iha toimiva. Lattian läpi tulevaa tankua vaa piti lyhkästää myöhemmi. Se osottautu turhan pitkäks. Joutu jalakaa nostaha turhan korkialle polokastaesa.


Sitte oliki ihte lattian vuoro. Jostain nurkista löyty iha käyttämätöntä peltiä. Palttiarallaa kolomimillistä. Täsä kohtaa päätettihi hyttiä suurentaa taaksepäin. Meininkinä oli laittaa penkin alle semmone ympäripyörivä alusta. Se ajatus kuitenki torpattihi hyvi äkkiä. Ku ei tuoho oikee helepolla ois mitää isompia saati pienempiäkää jalakatiloja taakse saanu värkättyä. Tai siis kaikkiha on tehtävisä. Kyse onki pitkälti siitä kuinka palio aikaa haluat ja on mahollisuuksia käyttää. Tää oli vielä tuoho aikaan tilan ykköstykki, joten liikoja ei pystyny seisottaha "turhan" takia.


Takaosahan kuitenki laitoin pätkän nelikymppistä rhs:ää tueks. Ku tuoho päälle oli tarkotus istuttaa kourakuormaajan venttiilipöytä. Lattian alle laitoin 12 millin latat. Tällälailla lattia vähä nousi ja sain siihe vähä enemmä jäykkyyttä. 


Lattiaa tuotiin joku viiestä kymmenehe senttiä taaksepäin. Nii palio, että nostolaittehe kynkät otti lattian kulumaha kiinni ylösnoustesa. Tein niille vaan tommoset pikkuväistöt. Sitte turasin puikkokonehella pellit kiinni.


Valamis tuotos näytti takaa jokseenki tältä.


Sisäpuolesta tuli kirkkaha keltane. Sattuneesta syystä, että just sitä maalia sattu hyllyltä löytyhy.


Lokasuojaki tuli jokseenki oikastua. Meni jopa vähä yli ku aattelin, että kyllä siinä kuitenki tulee sitä takasijoustua. No ei tullu. Loksua millä takomalla suoristettu vaan sahattiin vähä ylipitkä lankun pätkä. Se aseteltiin lokasuojan ja kattotoolin välihi. Sitte vaa perutti sopivasti ja hitsas kiinni. Ei liikaa hienosteluja. 


Keulapelti sentään tuli naputeltua muotoihinsa. Siitä tuliki, ainaki omasta mielestä, varsin onnistunu.


"Verhoilinki" hytin uusiks. Eli tolla lattiamatto tarpeella somistin koko hytin alaosan.


Seinihi tein kaikki kovalevypohijat uusiks. Vanhat ku oli jokseenki mäjänny.


Tuota pikkulasin reikää suurensin sen verra, että saatihi se kourakuormaajan venttiilistö hyvin mahtuhu sisälle. Hyvin se siinä oman aikansa palaveli. Nyttemmin tämä kones on päässy eläkepäiville mehtäajosta.


Tähä hommaha kohtuu pätevä peli. Puutteitaki löytyy. Ohojaustehostin pitäs vielä säätää tarkemmi ja mahollisesti vaihtaa tehostimen sylykkyhy tiivisteet ja kiinnitystapit. Poistuis turhat välykset. Hytikkaki täsä on kohtuu vaatimaton. Kun ei oo ku vakio nostolaitepumppu. Eli tuottua ei tuu ku 21 litraa minuutisa. Siihenki on mietittynä ratkasu. Muuten ei haittaa, mutta just kylyvökonehe pönttyä nostaesa joutuu oottelehe turhanki kaua pellon pääsä.


Mukava päästellä kohti auringonlaskua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti